Fusion 360 tipp – saját fényforrás definiálása

A Fusion 360 szoftverben a modellek megvilágításának módja a modelltér környezetétől függ. Amikor a „RENDER” környezetben egy látványterv elkészítésén dolgozunk, felmerülhet az igény belső fényforrások használatára. Ekkor egy kis trükkhöz kell folyamodnunk, hiszen a szoftver nem tartalmaz a modelltérben elhelyezhető fényforrásokat, mégis van megoldás erre a problémára.

Amikor az alkatrészekhez, testekhez különböző megjelenési stílusokat rendelünk, lehetőség van olyan színek megadására, melyek világítanak.

Ebben az esetben a „Bulb” vagy „LED” megjelenések közül választhatunk, természetesen a fényerőt változtathatjuk. A fényforrásként funkcionáló testet a modelltéren belül tetszőleges pozícióba helyezhetjük.

A renderelésnél választhatunk helyi illetve felhőalapú megoldások között. A felhő alapú renderelés cloud credit-eket von le, de természetesen sokkal gyorsabban elkészül a látványterv. Ha a legkisebb képméretet választjuk, az a felhő alapú renderelés esetében sem von le pontokat.


Amennyiben szakmai ismereteit bővítené és elsőként szeretne hozzáférni a legfrissebb újdonságokról szóló hírekhez vagy cikkekhez, elég egyetlen lépés. Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy iratkozzon fel Hírlevelünkre.