40+ frissítés, amit érdemes tudni!

Ebben a hónapban több mint 40 termék jelent meg az Autodesk Construction Cloudban és mivel az Ön ideje értékes, mi összegyűjtöttük ezeket.

Dokumentum menedzsment (Autodesk Docs) fejlesztések 

Files | Mappaszerkezet fejlesztések 

A projekt adminisztrátorok egyedi dokumentum-attribútumokat adhatnak meg vagy törölhetnek a projektekből. Ennek útvonala a Files -> Settings -> Attributes 

Files | Keresés több oldalas PDF-ekben  

Több oldalas PDF-ben most már szöveg alapon kereshet. 

Markups | Jelölések javítása 

Tervek másolásakor a ráhelyezett megjegyzéseket és rájelöléseket is viszi a másolatba. A funkció manuálisan vagy a Bridge funkción keresztül is működik. 

Reviews | Visszaküldés a kezdeményezőnek 

A projekt adminisztrátorok és a kulcsfontosságú véleményezők visszaküldhetik a folyamatot a kezdeményezőhöz, hogy az új véleményezési kört indíthasson. 

Issues | Törölt hibajegyek visszaállítása 

Mostantól a Manage issues és a Manage issues permissions jogosultsággal rendelkezők visszaállíthatják a törölt hibajegyeket az eredeti állapotukba. Project member jogosultsággal kommentelhet, hogy miért törölné az ügyet. 

Projekt menedzsment (Autodesk Build) fejlesztések 

Document Management 

Markup | Mobil eszköztár javítások 

A felhasználók mostantól sokkal egyszerűbb eszköztárat használhatnak az Autodesk Construction Cloud mobil alkalmazásban, beleértve a jelöléseket és attribútumokat. 

Project Management (projektmenedzsment) 

Correspondence | Levelezési mellékletek mentése a fájlokba 

A felhasználók a levelezési mellékleteket elmenthetik a fájlok közé. Ezzel növelve a projektinformációk láthatóságát azáltal, hogy a mappához való hozzáféréssel rendelkező Autodesk Docs felhasználók megtekinthetik a mellékletet.

Figyelem: csak olyan mappákba menthet, ahova rendelkezik megfelelő jogosultsággal. 

Correspondence | Küldés szerepköröknek vagy vállalatoknak 

A felhasználók egyszerre több szerepkörnek vagy vállalatnak is küldhetnek üzeneteket. 

Correspondence | Levelezési típusok 

Projekt adminisztrátori státusszal egyedi levelezési típusokat hozhat létre. Ezeket a levelezési típusokat alkalmazhatják a felhasználók és ezekre a típusokra szűrhetnek is. 

Correspondence | Hivatkozások megtekintése és hozzáadása iOS-en 

Mostantól iOS eszközön levél csatolmányokat adhat a levelezésekhez ezzel javítva a projektinformációk átláthatóságát. 

RFI-k | Több alapértelmezett mező 

A projekt adminisztrátorok mostantól több alapértelmezett mezőt állíthatnak be az RFI-típusokban. Az RFI típusok webes létrehozásakor vagy szerkesztésekor az adminisztrátorok mostantól alapértelmezett megfigyelőket, esedékességi dátumot, költségeket és az ütemezést adhatnak meg. Mobilkészüléken amikor az RFI-k a következő fázisba érnek, a megfigyelők, az esedékességi idő és az RFI alapértelmezett értékei alapján töltődnek fel. 

Submittals | Tételek szűrése csomagok szerint 

A beadványok csomagok szerint szűrhetők. Ez megkönnyíti, hogy csak a legfontosabb benyújtási tételek státuszát tekintse meg. 

Submittals | Tömeges intézkedés, számozás alkalmazása 

A beadvány készítők és a projekt adminisztrátorok a tömeges művelet segítségével automatikusan alkalmazhatják a számozást több számozatlan beadványelemre. 

Submittals | PDF nézegető fejlesztések 

A benyújtott PDF dokumentumokban található jelölések még jobbak lettek. A felhasználók új funkciókat kaptak, mely leegyszerűsíti a felülvizsgálati folyamatot. Az új megjegyzési eszközök a vonallánc és az oldalak megjelölésére szolgáló könyvjelző a gyorsabb áttekintéshez.

Submittals | Csatolmányjavítások lezárása és terjesztése 

Mostantól egy beadványelem lezárásakor és terjesztésekor a mellékleteket át lehet másolni a végleges válaszba, így ezek a mellékletek a hivatalos beadványválasz részévé válnak. 

Handover/Assets 

Assets | Továbbfejlesztett eszközszinkronizálás 

Mobiltelefonon az eszközök eszközinformációinak megnyitása és megtekintése gyorsabb lett. 

Projekt előkészítés, mennyiség kigyűjtések (Takeoff) fejlesztések 

Takeoff | Költségadat hozzáadása 

Mostantól a 2D-s és a 3D-s legyűjtéseknél a projektre pénznemet definiálhat. 

Takeoff | Kimeneti definíciók 

A Package eszköz Settings új Output definitions lapján létrehozhatja az átvételi kimeneti definíciókat, beleértve a nevet, a mértékegységet, a költséget és a klasszifikációkat. Ezeket a definíciókat használja a Takeoff. A definíciókat importálhatja XLSX formátumból. 

Takeoff | Másolás/Beillesztés Takeoff Package között 

Mostantól lehetőség van a kigyűjtött tételek másolására és beillesztésére egyik Package-ből a másikba. 

Takeoff | Összes kigyűjtés kiválasztása 

 Bármely 2D vagy 3D kigyűjtési elemhez rendelt minden kigyűjtési tétel egyszerűen kiválasztható a nagyobb rugalmasság és felügyelhetőség érdekében.

Takeoff | Jelentések 

A Jelentések modul használatával csoportosíthatja, rendezheti és szűrheti az anyagkigyűjtést, jelentést készíthet PDF és XLSX formátumban. A jelentéskészítés rendszeresre ütemezhető.  

Adminisztráció (Account Admin, Projekt Admin) fejlesztések 

Account és Projekt Admin 

As-Built Export | Fájlok számának növelése 

A Projekt Adminok több fájlt exportálhatnak az „As-Built Export” eszközzel. Ennek mértéke 5.000-ről 15.000 darabra emelkedett. 

Standardization 

Bridge | Automatizációs e-mail értesítés 

A felhasználók e-mail értesítést kapnak, ha a Bridge-n keresztüli automatizációt szüneteltetnek vagy törölnek. 

Áttekintők, riportok (Insights) fejlesztései 

Dashboard | My Home „Projekttervezés” csempe 

Mostantól a felhasználók hozzáadhatnak egy „Projekttervezés” csempét a My Home felületen. Ez a csempe lehetővé teszi a tagok számára, hogy közvetlenül a csempe nézetébe ágyazzanak be fájlokat, pl. alaprajzokat vagy modelleket. Tipp: A „Projekttervezés” csempe hozzáadásához a Fájlokon belül az alaprajz vagy modell URL-linkjét kell kimásolni. 

További kérdése van? Forduljon szakértő kollégáinkhoz bizalommal!

Kapcsolattartók:

Nikula Márió László
BIM tanácsadó
Szilágyi Balázs
BIM tanácsadó